Om vila

Idag på förmiddagen så gick vi som vanligt ut på vår skogspromenad. Men oj vad det tog emot. Den ena anledningen till att det var motigt stod det vita luddet för. Han var väldigt osugen på att pulsa i snön i 1,5 timma idag igen. Så han försökte dra med mig hem igen. Och den andra anledningen till att det var motigt var att min kropp kändes väldigt stel och öm efter flera dagars pulsande i djup snö. För trots att vi går på samma ställen varje dag så har vi behövt göra nya spår varje dag eftersom de gamla blåst bort eller snöats över. Den enda som verkade lika pigg och glad som vanligt var förstås det svarta luddet. Så när vi gick där och slet för att ta oss runt så bestämde jag mig för att nu ger jag mig själv och ludden ledigt ett par dagar från det här slitet. Det känns som våra kroppar och själar behöver återhämta sig. För jag tror att även om det svarta luddet verkar helt oberörd så behöver hans unga växande kropp en paus från det här. Så tidigast på söndag ger vi oss ut igen i skogen. Eller så väntar vi ända till måndag för då kommer våren! Det är sant kolla själva här får ni se! 🙂

Så vi lindar in oss i filtar och vilar till måndag. 🙂
IMG_2110

2 thoughts on “Om vila

  1. Det snöar tredje dagen i rad här, nonstop. Drygt tre decimeter nysnö, fyra på sina ställen. Fullständigt hopplöst med dessa långpromenader, som för tillfället är långa i tid räknat med inte i kilometer hähä, för även om Spunk far fram som en snökanon så är det ju hur jobbigt som helst för en annan….
    OM vi längtar till nästa vecka? Jappelijapp! Speciellt Humlehunden.

Kommentera

