Om en hjälte

Idag sitter jag på sjukhuset och skriver. Att jag är på sjukhuset är inte så uppseende väckande eftersom det är min arbetsplats. Men idag är jag inte här för att jobba. Nej idag är jag här för att ta hand om ett av mina älskade barn.

Lillmatte har nämligen blivit svårt sjuk. Hon insjuknade för 16 dagar sedan med hög feber, ont i halsen och ont i huvudet. Och sedan dess har hon bara blivit sämre och sämre. Hon har fortfarande efter 16 dygn över 39 graders feber. Det har konstaterats att hon har körtelfeber och nu de senaste dygnen fått ytterligare en infektion. Hon får den bästa tänkbara medicinska hjälpen man kan få, men trots det vill det inte vända och bli bättre. Så jag sitter här hos henne natt och dag för att ge henne all den kärlek jag har. Och hon är en riktig liten hjälte. Hennes kropp är stark och kämpar allt vad den förmår för att besegra sjukdomen. Och hon är en så fantastisk liten tjej som inte tappar humöret eller klagar trots att vi alla runt omkring henne ser hur jobbigt hon har det.

Men sent igår kväll var hon ledsen. Då saknade hon hundarna. Hon trodde att klockan som tickade på väggen var Jumper som gick runt och att filten som låg i hennes knäveck var Milou. Och hemma så går hundarna runt och letar efter lillmatte.

Just nu har vi bara fokus på att lillmatte ska bli frisk igen. Husse är hemma hos hundarna och ser till att de har det bra. Han går långa promenader i det fina vädret med dem. Och han skickar bilder och filmer till lillmatte när hundarna springer runt och leker. Han gör godisgömor till dem i skogen som de ska leta upp. Allt för att lillmatte ska bli glad och se att hennes älskade hundar har det bra.

Så här pigg vill vi se henne snart igen.20130309-094845.jpg20130309-094817.jpg20130309-094635.jpg20130309-094432.jpg20130309-093028.jpg20130309-092936.jpg20130309-092856.jpg20130309-092825.jpg

4 thoughts on “Om en hjälte

Kommentera

