Om att äntligen vara hemma

Nu har vi äntligen kommit hem jag och lillmatte. En hel vecka har vi varit på sjukhuset. Och oj vad glad jag är att vi har så bra sjukvård i det här landet och i synnerhet en så bra barnklinik här i stan. Lillmatte har verkligen blivit omhändertagen på det allra bästa sätt jag kan tänka mig. Proffsigt men med väldigt mycket värme och omtanke. Så om det är någon som jobbar på barnklinken som läser det här så vill jag ge er mitt allra största och varmaste tack!

Vi blev minst sagt varmt välkomnade när vi kom hem. Det sägs ju att hundar inte har någon tidsuppfattning, men jag undrar om det verkligen är sant. För så glada som de båda ludden blev när vi kom hem har jag nog aldrig sett dem innan när jag kommit hem och varit borta en kortare stund. Efter att stora pusskalaset  hade tagit slut och det svarta luddet fått träna lite tricks somnade lillmatte i soffan med det vita luddet i knävecken och det svarta luddet på matten bredvid.

Livet känns fantastiskt bra just nu trots att vintern inte verkat fatta att det faktiskt är vår.IMG_0754

3 thoughts on “Om att äntligen vara hemma

  1. Syns att saknaden har varit ömsesidig! Och ludden tar tydligen omhändertagande-delen på största allvar. Blir jag sjuk vill jag ligga i din soffa… och ha ludd omkring mig.

Kommentera

