Om lite glädje och hopp

I eftermiddag har jag och ludden varit ute i flera timmar i skogen och även lekt i trädgården. Och det var riktigt skönt ute. Solen sken och det var mycket mer barmark idag jämfört med igår. Och det ger mig hopp om att gräsmattan kan vara snöfri den 8 april när det svarta luddet ska börja på Silvia Trkmans foundation class. Jag är så sugen på att komma igång med hans grundträning. Det är så skönt att känna att jag har all tid i världen att lära honom grunderna i agility. Det är ett helt år innan han får starta på tävling och jag är inte säker på att jag ska ha så bråttom med att börja tävla. Vi får helt enkelt ta en sak i taget och se hur redo vi är om ett år.

Vi kommer gå dubbla kurser under april, både puppy class och foundation class. Dubbel glädje alltså. Har inte helt bestämt mig ännu men eventuellt hoppar vi på Running contact kursen som startar i maj också. Får se lite hur mycket jobb det blir med foundation kursen. Men det dumma är att nästa RC kurs startar i december och det känns ju jätte långt borta. Dessutom är det mycket svårare att få till regelbunden träning under vintern. Så det lutar åt att det får bli en RC kurs över sommaren alltså.

Här är en kort filmsnutt på ett av momenten som vi tränar på nu i puppy class. Ni får blunda för min klädsel. Det blev en oplanerad filmning eftersom han helt plötsligt knäckte koden hur han skulle lösa det här momentet.

 

One thought on “Om lite glädje och hopp

Kommentera

