Om en annorlunda påsk

I år har den eviga istiden gjort att vi fått ändra våran påsktradition. Vi har de senaste 17 åren firat påsk i stugan på Öland. Men i år var det helt omöjligt eftersom det är massor av snö där och vår stugan är en enda stor byggarbetsplats.

Men det blev en mysig påskafton trots det. Vi blev hembjudna till mina föräldrar på påskafton. Och idag på påskdagen så har vi hämtat hem 10 fina hopphinder som en godväns snälla man har svetsat ihop till mig. Och eftersom jag nu börjar bli ganska desperat på den här snön och känner att gräsmattan måste vara snöfri nästa måndag när foundationkursen börjar har jag börjat skotta och hacka loss is. Tar jag en liten bit i taget så ska det nog vara snöfritt där om en vecka.

Men jag borde inte klaga så mycket på snöläget här hemma för jämfört med hur mycket snö det var i Valdemarsvik så har vi det bra mycket lindrigare.

Kommentera

