Om näst sista lektionen

Igår fick vi övningarna i den näst sista lektionen i Puppy class. Som ni ser har vi lite att jobba med. 😉 Svårast är backande slalom och näst svårast är att gå fot. I fotgåendet ska hunden gå klistrad vid benet och det gör han inte hela tiden. Får väl se vad fröken Silvia ger oss för feed-back på det. Det roligaste tricket den här lektionen är helt klart cik&cap eller sväng&back som jag kallar det. Idag plockade jag fram två av mina nya fina hinderstöd och körde runt dem. Gick ju strålande trots att de saknar infångare.

Så här ser det ut efter första dagens träning på lektion nummer 5.

2 thoughts on “Om näst sista lektionen

  1. Det var ingen stor låda att få plats med tassarna i.
    Skateboarden är ju lysande kul – kan se honom skena nerför backen 🙂
    Jättekul att följa er träning! Är imponerad.

  2. Vad duktiga ni är 🙂 Tycker agility ser jätte roligt (och väldigt svårt) ut men har aldrig haft en tanke på att köra det, antar att jag inte direkt har rätt ras för den sporten. Även om hon är explosiv så vet jag inte om hon skulle hålla fart så länge. Men man blir allt lite sugen att testa när man ser sånt här. (Däremot skulle jag aldrig stå ut med alla skällande hundar.)

    Sv- Tycker också det är synd att ni inte bor närmre, hade inte haft något emot att ha er som kursare oftare. 😀

Kommentera

