Om jag har lärt mig av mina misstag?

Nu har jag hamnat i ett läge där det återstår att se om jag har lärt mig av mina tidigare misstag. Det är nämligen dags för oss att tävla igen nästa helg. Den här gången är det agilitytävling i Kalmar. Jag har sett fram emot den här tävlingen länge nu. Det kommer vara massor med trevligt agilityfolk där som jag känner och gärna vill träffa. Och förra året var det den tävlingen som det vita luddet gjorde sin officiella premiär på. Så därför ska det bli extra roligt att komma tillbaka dit tycker jag.

Men, nu är det ju så att SMHI:s prognos säger att det ska regna hela fredagen och snöa på natten mellan fredag och lördag. Sedan ska det förvisso bli sol och +9° på lördagen men det hjälper inte så mycket när det redan är dyngsurt och tävlingen startar tidigt på morgonen. Alltså är förutsättningarna sämsta tänkbara för det vita luddet. Jag vet ju redan nu att han inte kommer springa sitt allra snabbaste när det är kallt och blött och om säcken är med så är det stor risk att han vägrar springa igenom den. Det känns som att det kan förstöra mer inför framtida tävlingar än att det ger oss så mycket. Ser ens en gång inte att det kan vara ett vettigt träningstillfälle. Det känns så meningslöst tycker jag att gå upp i svinottan, sitta ute och frysa när det ändå inte kommer kunna bli några vettiga resultat. För ska vi kunna fightas om pinnarna så måste det vita luddet vara på topp och springa sitt absolut snabbaste.

Det jobbiga är att jag börjar bli så sugen på att komma igång med tävlandet nu. Men det känns inte schyst mot honom att utsätta honom för det som är det absolut värsta han vet, kyla och blött, bara för att jag ska få tävla.

Så har jag lärt mig av mina tidigare misstag nu och är klok nog och stryker oss? Eller ska jag åka och se om det kanske, kanske ha skett ett mirakel som gör att alla de gamla problemen är borta?

Vad tycker du?

6 thoughts on “Om jag har lärt mig av mina misstag?

  1. Enligt YR.no ska det vara sol efter 14.00 på fredag och moln förvisso, men inget regn eller snö på lördag, gör som jag Sofia, tro på det som gör dig glad 🙂 Jag tror att det blir sol, fantastiska människor som man träffar där och så tror jag alltid att Nitro klarar hela banan. Tro på yr.no och kör! 🙂

  2. Om det alltid har blivit kattpiss när vädret varit emot er och ni aldrig har haft kul en enda blöt dag – stryk er! Och åk dit lite senare om du vill träffa gamla agilityvänner.
    Tids nog får du tävla med den svarta virvelvinden – som är på idel solskenshumör oavsett väder. Tids nog får du stiga upp i svinottan för att springa i lera 🙂

  3. Varför måste jag vara bortrest när det är tävling just där jag bor? Hade så gärna velat se! D: Lycka till i alla falla om det inte börjar regna….

Kommentera

