Om att vara stolt som en tupphöna

Jösses så roligt vi har här hemma nuförtiden. Idag bad lillmatte att jag skulle vänta med att åka upp till klubben tills hon slutat skolan. För hon ville verkligen följa med och testa att köra det vita luddet på en liten agilitykombination. Och självklart väntar jag. Jag plockade fram den här kombinationen som Mange Alden har gjort.

Så när lillmatte kom hem från skolan så packade vi träningsväskan och åkte upp till klubben. Vi byggde och diskuterade hur man kan lösa banan. Och hon är verkligen inte tappad bakom en vagn den tjejen. Hon förstod direkt när jag började prata om hundens väg och att ge tidiga svängsignaler. Dessutom har hon snabba ben och bra kroppskontroll.

Så här såg det ut när hon körde. Duktig som tusan tycker jag och känner mig stolt som en tupphöna över henne. Dessutom var jag riktigt imponerad av det vita luddet idag. Han var supertaggad. Jag fick låna honom ett varv för att känna lite på honom och baske mig om vi inte har chans att ta en pinne på lördag. Lillmatte kör agilityloppet och jag kör hopploppet. Risken är stor att det är det sista loppet jag får köra med honom för nu är hon på G lillmatte!

5 thoughts on “Om att vara stolt som en tupphöna

    • Det är så härligt att se hur Agnes växer med uppgiften. Det gäller att våga ta ett steg tillbaka och låta henne prova. Kommer vara minst lika nervös på lördag när hon ska tävla som när jag själv ska köra.

Kommentera

