Om att gissa ganska rätt

Jag gissade faktiskt ganska rätt på den feedback som Silvia gav mig. Fast hon utryckte sig inte som så att jag sprang för långsamt utan att det var svårt att springa snabbt när man är så nära hinderstödet. Det var ju väldigt snällt av henne tycker jag. 🙂

Så här ser hennes kommentar ut.

He sure loves the two balls tunnel game! Keep playing with it to make him really love tunnels as adding distance on restrains to tunnels will get much easier then. For cik&cap, continue like this — you can try tossing a ball out of a turn, it’s quite hard to get away fast enough yourself when starting so close :) Also, remove the bar holders or put them on large to not have that metal thing sticking out at his eye level…

Så nu fortsätter vi på samma sätt under flera av de närmsta träningspassen innan jag börjar lägga på mer avstånd och andra vinklar. Hoppas att tjälen snart går ur marken så att vi kan komma igång med slalomträningen också. Vill ha gott om tid på mig med slalomallén innan jag plockar ihop den till ett riktigt slalom.

Och för er som undrar så är det det här videoklippet hon kommenterat.

Kommentera

