Om att vänta på domen

Idag var vi på klubben igen och tränade på läxorna vi fått i Foundation Class. Vi hinner träna två gånger till innan det redan är dags för nästa lektion. Har skickat in en film idag på hur långt vi hunnit hittills. Hoppas, hoppas hon är tillräckligt nöjd med oss. Det är många väldigt duktiga ekipage som är med i den här kursen. Det är stor skillnad mot Puppy Class där det kändes som att vi alla började på ungefär samma nivå. Ska bli spännande att se om vi klarar att hänga med i tempot i den här kursen också. Jag försöker att träna på klubben varannan dag och hemma i trädgården de andra dagarna. Hemma är utrymmet ganska begränsat så det blir mest multi wraps och slalom allé. Längtar verkligen tills jag kan vara uppe i stugan och träna. Där finns det gott om plats och jag slipper sätta mig i bilen varje gång jag vill träna.

För er som vill se hur långt vi har kommit så ser det ut så här. Återkommer med domen så fort jag fått den. 😉

3 thoughts on “Om att vänta på domen

  1. Inte kan du få några hårda ord av ST – ni jobbar ju på så bra och Jumper ser så följsam ut 🙂 Kul att se lite från foundation och vad ni gör. Jag orkar inte gå en kurs igen så här snabbt på valpkursen…som jag inte har hunnit med. Finns fortfarande gott om saker som Gasa och jag ska träna på + att jag beställt videon Foundation 😉
    Lycka till!!

    • Det är liiite tight att gå båda kurserna samtidigt, men snart är ju Puppy Class slut.
      Det är mycket tuffare för oss på foundation kursen tycker jag. Silvia är ju alltid uppmuntrande men hon hittar ju också bristerna. 😉
      Jag trodde det skulle vara mer nybörjare med unga hundar i foundation kursen men det är många som redan tävlar som är med. Och det tempot som de kan hålla klarar vi förstås inte. Men herregud han är bara 6 månader, vi har ju väldigt gott om tid. 🙂

Kommentera

