Om en tunneltok

Nu verkar det som att skadan har läkt. Vi har tränat och varit i skogen utan att det finns minsta tendens till hälta. Skönt! Nu hoppas jag att det  inte är något som kommer göra sig påmint i framtiden.

Vi har tagit upp träningen på kursen igen. Och det går framåt. Framför allt har han börjat jobba mer självständigt framåt nu både till hinderstöd och till tunnlar. Han börjar bli en riktig tunneltok. Sådant gillar vi.

Eftersom jag blivit lite stressad av att vi inte riktigt kan hänga med i tempot på kursen så har jag bestämt mig för att sätta upp andra mål för den här kursen än att vi ska klara alla moment. Vet inte riktigt hur jag tänkte när vi startade kursen. Hade nog omedvetet målat upp en bild av att vi skulle vara ett färdigt tävlingsekipage när den var klar. Och det säger sig ju självt att det är helt orimligt. Istället får målet vara att han ska få ett bra hindersug både till hopphinder och tunnlar, att vi kan flytta ihop slalomallén till 30 cm bredd och påbörja ingångar från olika vinklar samt påbörja inlärning av gungan. Det känns som mycket mer rimliga och konkreta mål just nu. I juni ska vi gå Running Contacts och sedan har vi hela sommaren på oss att fortsätta träna på det som kursen innehåller. Jag kommer nog göra så att jag går foundation kursen igen nästa år när han är 1,5 år och därefter borde vi kunna komma igång och tävla. Men mycket kan hända på vägen så det gäller att ha roligt under tiden. Det hade vi idag. 🙂

Kommentera

