Om att vara nöjd

I kväll är jag nöjd. Hela helgen har varit som en enda stor fest. Vår klubb har arrangerat den största tävlingen någonsin. Vi hade 1800 anmälda starter under två dagar. Allt har flutit på bättre än vad vi någonsin kunnat drömma om. Dessutom har jag hittat en ny favoritdomare. Det är verkligen roligt att få höra hur olika de resonerar. Alla domarna vi haft hos oss i helgen har varit väldigt trevliga att jobba ihop med.

Mina fina ludd fick inte följa med på helgens party. De var hemma med lillhusse och chillade. Lite promenader och mycket gos.

Så idag ville jag verkligen kompensera dem och mig själv. Så hela förmiddagen var vi på klubben och tränade ihop med Malin och Lotta. Så härligt att ha vänner som är lika nördiga och som gärna ger och tar för att utvecklas.

Sen hem en snabbis för att äta och vila lite innan lillmatte kom hem från skolan. Så fort hon kom hem stack vi ut till hundbadet på Hissö. Det var premiär för det svarta luddet att bada i sjön. Lite skeptisk var han till en början men det släppte snabbt. Riktigt roligt hade vi allihop.

Men när vi sedan kom hem så drog någon bokstavligt talat ur proppen. Jag och ludden blev så trötta att vi somnade i en enda hög i soffan. Och därefter har det gått i slow motion. Men det är ju som det brukar vara efter stora partyn. Och jag är så nöjd. 🙂

3 thoughts on “Om att vara nöjd

Kommentera

