Om att flytta på sig

Idag har det vita luddet tävlat i Halmstad. Vi jagar ju den där sista pinnen i hoppklass 1. Det höll på att inte bli någon tävling alls för oss. För i morse när jag väckte Lillmatte så var hon så himla trött och lite förkyld. Men det är ju inte så konstigt att man är trött klockan 5.00 på morgonen så jag fixade lite frukost till henne och packade in oss i bilen. Vi hann inte långt innan hon somnade om. När vi kom fram till Halmstad och hon vaknade igen visade det sig att hon hade feber. Med lite alvedon och godis så kände hon att det var ok att stanna kvar och titta på. Så fick jag springa båda loppen själv.

Båda banorna var i mitt tycke bra klass 1 banor. Det fanns någon liten svårighet i dem men linjerna var fina. Och helt fantastiskt så klarade vi referenstiden i båda loppen trots att det vita luddet hade betydligt sämre tryck idag än vad han har haft på träning den sista tiden. Men jag min stora klant är för nära hopphindret när jag gör mitt blindbyte så det vita luddet får göra en inbromsning och river hindret. Nästa gång får jag se till att ha ändan på rätt ställe om det ska bli någon mer pinne. I agilityloppet fick vi fem fel på ett kontaktfält. Jag tyckte ändå att jag hade bra koll på att han var på, men domaren tyckte inte som jag. Eller var det Lillmatte som sagt till honom att döma fem fel så att vi kunde åka hem tidigare. För nu när vi är hemma har hon hög feber och somnade i soffan. Lillskruttan. ❤

5 thoughts on “Om att flytta på sig

  1. Jo, det måste ha varit din rumpa som var på fel ställe. Det vita luddet vill ju alltid hoppa rätt och snyggt.
    Hoppas lillmatte kryar på sig!

Kommentera

