Om när självförtroendet får sig en törn

Att misslyckas på tävling efter tävling är inget bra för självförtroendet. Jag blir trött på mig själv som är så förbaskat prestationsinriktad. Men sådan är jag. Jag duger liksom inte riktigt i mina egna ögon om jag inte presterar resultat. Och nu har vi tävlar färdigt inför semestern och har inte lyckats plocka en enda pinne. Det finns inga ursäkter, framför allt inte efter gårdagens tävling. Där hade vi farten för att fixa den sista pinnen men då klantar jag mig med ett dåligt tajmat blindbyte och fem fel är ett faktum. Så himla dåligt av mig. Han är ens en gång inte svår att handla i de situationerna. Jag var helt enkelt bara för dålig. Om jag inte klarar att handla det vita luddet felfritt runt en klass 1 bana hur ska jag då någonsin klara av att handla det svarta luddet? Blä, man kanske skulle gå och gräva ner sig?!

 

One thought on “Om när självförtroendet får sig en törn

  1. Det är sååå sällan ni klantar er, men eftersom det vita luddet har svårt att klara tiden så blir det sårbart. Du har inga marginaler till misstag de få gånger han klarar farten. Du kommer att ha helt andra marginaler med den svarta virvelvinden. Vänta lite med att gräva ner dig… och till dess kan du göra det som ni är bra på: ha kul på banan 🙂

Kommentera

