Om fart och fläkt

Jag är ständigt bekymrad över att det svarta luddet inte har tillräckligt mycket fart och tryck. Det känns ofta som att det går sakta när vi kör kombinationer. Men när jag sedan tittar på filmerna som jag skickar in till Silvia så ser jag att han faktiskt har bra fart. Han kommer liksom långt på varje steg. Sedan är jag övertygad om att när han blir äldre och mer välmusklad och dessutom säkrare på hindren så har han absolut potential att bli riktigt snabb. Men visst blir jag lite avundsjuk när jag ser filmer på små sheltisar med en slags turboväxel i. Det ser så häftigt ut tycker jag.

Så här såg senaste filmen ut som jag skickade till Silvia.

Och kommentaren:

Looks pretty fast to me, but definitely not full speed, so keep rewarding often and working on his speed. 12-13 is tricky yes, especially as he might be patterned to more pushes in a row now. So start mixing it up within the same line to make sure he follows your cues rather as patterns and then try this part again, without so extreme help. Keep it short and fun for the youngsters! Always remember how much time you still have to master it all :)

 

 

2 thoughts on “Om fart och fläkt

Kommentera

