Om att vara utanför

Idag har jag och lillmatte varit i Vimmerby och tävlat med det vita luddet. Man kan säga att det förmodligen är svalt i helvetet jämfört med den hettan som det var i Vimmerby idag. Men det vita luddet brukar inte vara nämnvärt påverkad av värmen men idag blev det nog lite för bra även för honom. Han var ganska seg redan i första loppet men i sista var det segt på riktigt.

Jag var så sugen på att åka på den här tävlingen. Det var Åsa Wrede som ritat hoppbanorna och dömde tillsammans med Roger Franksson som ritat agilitybanorna. I mina ögon lyckades båda två få till riktigt bra klass 1 banor. Mest av allt gillade jag Åsas hoppbanor där det var en stor utmaning bara att komma ihåg banan. Det fanns lite lagom med svårigheter där man tjänade på att kunna fler byten än framför- och bakombyten men där det var fullt möjligt att ta sig igenom med de bytena som enda verktyg. Det var fina linjer och det var både raksträckor som gav fart och lite lagom med svängar. Slalomingångarna var inte busenkla med absolut inte omöjliga, framför allt inte med ett långsamt ludd. 😉

Och mammahjärtat svämmar över när lillmatte är sååå duktig!  Jag är så glad att se hur fint hon hanterar det vita luddet. Hur hon peppar och stöttar honom och aldrig någonsin är sur eller deppig fast hon får slita som en tok för att få honom att hålla farten uppe genom hela loppet. Hon är den bästa person jag kan tänka mig att ha med på träning och tävling. ❤

Och just det. Idag hamnade vi utanför. Trots att vi nollade tre lopp och klarade referenstiden i alla tre loppen ville det sig inte riktigt hela vägen. Vi hamnade precis utanför pinneplats i alla tre lopp. I det fjärde loppet var vi nollade på hinder men fick 0,4 sekunders tidsfel och även där kom vi precis efter sista pinnen. Stolpe ut kan man säga.

Kommentera

