Om gästbloggning

Hejsan, nu har lillmatte hittat hit igen!

Idag så lämnar vi ön. Jag har haft en otroligt rolig sommar här! Med både häst- och hundträning. Och massor med bad! Vi fick oss en ( eller två egentligen 😉 )liten överraskning här om veckan. Det var en gran på vår tomt som vi skulle ta bort innan den blev för stor. Och när vi hade rivit den och lyfte på grenen så var det ett bo med två små fågelungar i! Och vi kände att vi ville rädda dom. Medans jag och pappa testade några olika ställen som vi kunde ha boet i, kollade mamma upp vad det var för fågelungar. Och det visade sig att det var Ringduva och att deras ungar får en slags mjölk ifrån mamman. Pappa och jag kom på att vi hade den lilla trädkojan kvar. Så då la vi boet i ett av hörnen på kojan. Men redan nästa dag när jag ska säga godmorgon till dom så ser jag att den minsta fågelungen hade trillat ner från kojan. Den hade förstås inte klarat sig 😦 Så då bestämde vi att vi skulle göra en begravning. Vi grävde ner den lilla ringduveungen som fick namnet Modig, la små stenar som ett hjärta och några blommor brevid. Tillsist så gjorde vi ett kors som jag skrev ‘Modig ❤ född 16/7 2013 död 26/7 2013 ”en liten hjälte” ‘ vi trodde att den blev runt 10 dagar. Men sen så måste ju den andra ungen ha ett namn så då tänkte jag direkt Fighter! Och det är så häftigt för han har klarat sig och vi har sett mamman flera gånger i kojan. Och dom senaste dagarna så har han börjat få fjädrar! 😀

IMG_3082

Innan jag ska tacka för mig så vill jag bara visa en film som jag redigerade i går!

Det är du och jag Milou!

Kram Agnes!

One thought on “Om gästbloggning

  1. Agnes! Vilken stjärna du är!! Milou och du är ett fantastiskt team, du lyckas verkligen motivera honom på ett sätt som jag nog inte sett förut. Fortsätt med det du gör, det funkar!
    Lycka till med lille Fighter med.

Kommentera

