Om ett inlägg som kanske kan få någon annan att må bra

I veckan har det diskuterats livligt i vårt fikarum på jobbet om alla rosenskimrande facebook inlägg som tydligen får folk att må dåligt. Kanske är det så i bloggvärlden också att folk mår dåligt av att läsa om alla lyckliga och lyckade människor. Så idag tänker jag bidra med ett blogginlägg som kanske få någon att må bra.

För just nu funkar träningen med det svarta luddet katastrofalt dåligt. Framför allt running contact träningen. Funderar allvarligt på att lägga ner hela skiten. Efter att vi gick över från att springa på plankan till att springa på balansbommen så har han helt tappat konceptet. Det känns som slumpen om han träffar eller inte och jag skojar inte när jag säger att vi max kommer upp i 10% träffar när vi tränar. Har till och med gått tillbaka till att han får springa över plankan som ligger plant på marken. Där får han till träffar mestadels men även här missar han mer än tidigare. Och för varje pass med massor av missar så går han ner i sig i intensitet och glädje och det gör jag med. Känns som en nedåtgående spiral. Dessutom kan jag bara träna running när jag är i stugan och det blir bara på helgerna vilket känns på tok för lite. Kan max komma upp i sju pass på en helg och mest troligt är att det blir fem pass eftersom vi vill träna lite annat också.

Att det går dåligt på RC träningen smittar av sig lite på den andra träningen också. Jenny vill ju se mer fart och stress när vi tränar och det är skittufft att hitta den energin både hos mig och hos det svarta luddet just nu. Jag känner mig trött och sliten i kroppen och vänster fotled har varit svullen och ond nu i jag vet inte hur många månader.

Hoppas i alla fall att det här tråkiga blogginlägget kan få någon annan att må bra.

 

2 thoughts on “Om ett inlägg som kanske kan få någon annan att må bra

  1. Hvis det kan være en trøst så går RC dårlig for tiden med begge mine hunder… Chili har fått lengre steglengde, så jeg tror det er en del av problemet hennes. I tilegg har hun for dårlig fart ut av svingene, så vi har litt å jobbe med. Jeg lurer litt på å melde meg på hos frk. Damm jeg også, så jeg følger spent med på bloggen din 🙂

    Lykke til videre med Jumper, jeg er sikker på at du kommer til å få det til!

Kommentera

