Om att ha tur som Ingmar Stenmark

Har ni hört den där intervjuven med Ingmar Stenmark där en reporter säger att det är ju fantastiskt vilken tur du har haft på de sista mästerskapen? Ingmar svara då att ja, det är märkligt, ju mer mer jag tränar desto mer tur får jag. 🙂

Jag behöver mycket träning för att få tur kan jag konstatera efter att ha jobbat med samma övning nu i flera veckor med det svarta luddet. Igår skickade jag in den förhoppningsvis sista filmen på den här övningen till Jenny.

Idag har vi varit på Valpsprattel hos Humlespunkarna. Det var nyttigt vill jag lova. Massor med braiga övningar för valpar och slynglar. Det svåraste av allt var att kunna jobba koncentrerat och ligga stilla trots att det for runt en massa roliga valpar och tjoande människor. Alldeles för lite har vi tränat på just det. Men det gick riktigt bra och vi hade faktiskt mer tur i det här momentet än vad vi har tränat på det. Idag provade vi för första gången säcken och heja, heja han fixade den själv på slutet med bra fart. En väldigt mysig dag med massor av supersöta, spralliga och roliga valp/unghundar har vi haft idag. 🙂

 

4 thoughts on “Om att ha tur som Ingmar Stenmark

Kommentera

