Om ofrivillig vila

Idag gör vi ingenting ludden och jag. Det svarta luddet har fått någon magbacill och har kräkts hela natten och morgonen. Och det vita luddet vägrar gå upp ur sängen och följa med på promenad eftersom det är mulet och lite småkallt. I vanliga fall brukar hans protester inte gå hem men idag är jag också trött efter en orolig natt. Så då myser vi inne istället. Det är ju faktiskt inte så dumt det heller. I alla fall någon dag ibland.

Roar mig med att titta på lite filmer från de senaste dagarnas träning. Den här skickade jag in till Jenny.

Jag var inte speciellt nöjd med resultatet kan jag säga. Men Jenny är en bra coach och peppade mig. Så här skrev hon:

Så eländigt var det väl inte 🙂 Tänk på att han är ung!

Han missar #9 flera gånger och det är för att du dels ropar väldigt mycket på honom efter tunneln och sedan flaxar väldigt med handen, 0:21. Jag var tvungen att kolla kombinationen för att se om det var så banan gick för det såg ut som att du inte ville att han skulle ta 9. Bara spring på och säg hopp, titta på honom, peka på hindret med en tydlig hand, stilla.

Att han driver ut mellan 11-12 är en unghundsgrej. Träna lite 180-graders svängar separat och belöna att han kommer in och tar hinder 2. Klicka gärna för det.

Bra jobbat med kom-träningen. Bra att du bröt ner det när det inte funkar. Gör så att du vinklar tunnelutgången ganska mycket åt vänster när du gör det med mer fart och från längre avstånd igen.

Den gången han missar 1:57 är du mest snabb iväg med handen och fokuset, inte själva kroppen.

När han slår i hinder 21 är det för att han kommer lite långt åt höger, han är inte beredd på att dra in mot 21 i tid. Du byter lite sent i ditt BX, det dör vara klart typ halvvägs mellan tunnel och #20, innan han tar avstamp. Du är inte jättesen men du kunde ha varit mycket tidigare.

Jobba lite till med dessa bitar :)!

Vi har fått ytterligare en läxa som vi ska jobba med. Den är vi inte färdiga med ännu och har inte skickat in till henne. Men så här långt har vi kommit.

Och nu kräks han igen!

Kommentera

