Om att dra igång med vinterträningen

Igår var det premiär för årets vinterträning. Det är ju fortfarande möjligt att träna utomhus, men det börjar bli lite begränsande. Framförallt så gillar jag inte att det blir så halt i gräset. Känns som att jag inte vågar ta i och springa på när man rätt som det är kan dratta på ändan. Jag kommer säkert åka upp till klubben några gånger till innan hindren åker in för vinterförvaring men det känns skönt att ha kommit igång med inomhusträningen nu.

Jag och ludden kommer åka till Agilityfabriken varannan söndag fram till och med mars.

Igår testade vi att köra Blåbärsbanorna som det hade tävlats på där dagen innan. Det kändes riktigt bra trots att jag inte kan springa på ordentligt efter skadan jag drog på mig tidigare i veckan. Det som var skönt att känna var att vi absolut kan ge oss ut och tävla i en Blåbärsklass. Ska kolla om det ska anordnas några fler i Agilityfabriken i vinter.

Faktiskt kändes det för enkelt att för oss med en Blåbärsbana så Kristina byggde upp lite framförbytesövningar som vi testade på. Kristina äger på framförbyten. Det gör inte jag! Så det var vääääldigt bra träning för mig. Ni som är grymma på framförbyten får er nog ett gott skratt när ni ser mina i slow motion. 🙂

Extra roligt på träningen igår var att det vita luddet visade upp en riktigt kaxig attityd när vi körde. Han öste på som bara den. Inomhusträning is da shit om man frågar honom. 😉

Kommentera

