Om vinterprojektet

I fredags gick startskottet för vinterprojektet. Att träna in ett självständigt slalom. Vi har tränat enligt allémetoden och nu kommit så långt att det bara var 5 cm mellanrum. I det här skedet började det bli svårt. Plockade jag ner det till 4 pinnar så kunde jag föra ihop dom till en helt rak linje. Så nu beslutade jag mig för att komplettera med bågar. Det första passet var han lite förbryllad över vad det var som var i vägen men sedan har det funkat bra. Så här såg det ut idag. Jag tror att vi har kört ungefär 6 korta pass sedan i fredags.

 

2 thoughts on “Om vinterprojektet

Kommentera

