Om mera slalomträning

Att träna in slalom med bågar är verkligen så roligt och häftigt. På mindre än två veckor har vi gått från att hoppa ur och hoppa över bågar till att successivt sänka dom närmre marken. Nu har vi kommit så långt att bågarna i mitten är bortplockade och kvar är bara bågarna vid in- och utgångarna. Börjar nu lägga på lite handling. Eftersom jag inte har så stor trädgård så får häckar och träd utgöra hinder som jag skickar honom runt. Det funkar ju det med i brist på annat.

Nästa steg blir att jag ska börja gå sakta åt motsatt håll mot vad han springer och så måste jag nog flytta på slalomet med för att få lite mer variation. Attans att trädgården är så liten. Nästa vecka ska jag testa att ta med mig bågarna upp till klubben och se om han klarar att köra i en annan miljö också.

4 thoughts on “Om mera slalomträning

Kommentera

