Om att göra det bästa av det

Jag har grämt mig länge nu över att vi inte kommit vidare med vår RC-träning. Här hemma har vi inte tillgång till en låg balansbom och nu på senhösten så blir det så sällan som vi åker till Öland att det inte har känts som någon idé att fortsätta med den träningen. Men om vi inte får till några kontaktfält så kommer vi ju inte kunna börja tävla. Nu har jag i och för sig som mål att börja tävla först efter sommaren, men det hade ju inte skadat om vi hade fått till det innan dess.

Så efter att ha diskuterat RC-träning flera kvällar med Malin Thulander så bestämde jag mig för att ge det ett försök på fullhöjdsbalansen. Jag har ju absolut inget att förlora på det. Eftersom han har fin fart och kan springa över den låga balansen så tror jag på att det går att köra på, på fullhöjdsbalansen.

Så det jag har gjort nu är att baklängeskedja över balansen. Vi behöver köra det här många flera pass förstås men ganska snart kan jag nog skicka honom över hela så att han får upp farten ordentligt. Vi fick till 65% träff vilket är betydligt bättre än vad jag förväntade mig.

Ett litet tips:

Är du sugen på att lära dig mer om RC så håller Malin kurs i det. 🙂

2 thoughts on “Om att göra det bästa av det

  1. Ja visst är det frustrerande med den här förbaskade runningträningen när man inte får till träningspasssen. Det är på något vis mer frustrerande än att kunna träna men stöta på problem tycker jag. Jag ska igång nu igen också, men vågar inte gå på fullhöjd iom Sigges långa kliv, så jag byggde faktiskt egna bockar som jag ska använda på klubbens balans 🙂
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151701161277531&set=a.10151481700017531.1073741825.678847530&type=1&theater om du är nyfiken 🙂

Kommentera

