Om att vara igång igen

Som jag skrivit tidigare så har jag ju tagit upp RC-träningen lite försiktigt igen. Det roliga är att det nu finns en RC-grupp på facebook med folk som är precis lika nördiga som jag är. Jag vet att det låter otroligt men det är faktiskt sant. Så givande att få ta del av de andras erfarenheter, både när det gått bra men minst lika givande att höra om när de stött på patrull. För det tror jag att de flesta nog gör i någon fas av träningen.

Jag och det svarta luddet eller snarare min långa stilliga man har byggt upp en nedfart och en ramp till den som vi tränar på nu. Självklart om jag fick bestämma så skulle vi haft en låg balansbom att springa på. Men nu har vi inte det så då får det här duga. Det vi missar när jag tränar så här är ansatsen och i och med det så kan vi inte riktigt träna på att han ska anpassa steglängden beroende på längden på ansatsen. Men å andra sidan så springer han nu på en betydligt mer sluttande nedfart än vad han tidigare har gjort. Och höjden/vinkeln verkar inte vara något större problem för honom. Det han har svårt för är om ansatsen inte stämmer eller när han får upp högre fart, då blir det gärna ett skutt av.

Så här såg dagens andra pass ut.

2 thoughts on “Om att vara igång igen

    • Det är klart att du ska vara med där. 🙂
      Har skickat en vänförfrågan till dig så kan jag lägga till dig. Gruppen är hemlig så det går inte att komma med om man inte får en inbjudan. Kul att du också vill vara med. 🙂

Kommentera

