Om att ha tränat på att tävla

Idag var vi i Agilityfabriken för att träna på att tävla. Det fanns tre Blåbärsklasser, en agility och två hopp. Eftersom vi inte är färdiga ännu på långa vägar med RC-träningen så körde vi bara hopploppen.

Jag kan faktiskt helt ärligt säga att jag inte var det minsta nervös. Och det var skönt. Tror att det beror på att jag inte fokuserade ett enda dugg på att vi skulle visa vad vi kan eller på hur vi skulle placera oss. Mitt fokus var i första loppet att hjälpa honom så bra jag kunde runt banan så att han inte skulle behöva göra fel på grund av mig. Jag vågade inte tagga honom i starten utan tog det lugnt. Även när vi sprang höll jag igen lite för att vara säker på att han var med mig. Och det var han! Vi kändes verkligen som ett team. Jag var alldeles lycklig över att få det beskedet.

Till det andra loppet kände jag att jag vågade tagga honom ordentligt innan och i starten. Sedan öste vi på genom hela banan. Vi var båda alldeles tokglada när vi kom i mål. Och jag kände att det här vill jag göra mer! Det ville det svarta luddet också som inte fattade varför vi bara fick köra så lite.

Det här var ett härligt besked att få.

One thought on “Om att ha tränat på att tävla

Kommentera

