Om att ha en dålig dag

Vissa dagar är verkligen sämre dagar än andra dagar. Idag har det varit en sådan dag. Inte för att det har hänt något speciellt utan för att jag bara har varit allmänt missnöjd utan anledning. Jag vet, helt idiotiskt. Men sådan är jag. Ibland. Jag blev typ irriterad på hundarna när vi skulle ut och gå. Den ena hoppar som en guttaperkaboll fram och tillbaka i kopplet. Den andra tvärnitar varannan meter för att han vill bajsa men glömmer att bajas eftersom han är tvungen att lukta på allt när vi stannar. Och är man allmänt sur så räcker det liksom med den tuffa motgången för att jag ska känna mig irriterad. Vuxet. Jag vet.  Sedan när vi kom in i skogen och de skulle få springa lite lösa så proppade det svarta luddet öronen fulla med kottar tydligen. För han hörde visst inte att jag sa sådana vanliga ord som stanna och hit. Näe det krävdes att jag fick upprepa mig ett par gånger innan min röst kunde ta sig förbi kottarna och upp i huvudet på honom. Jag skyllde kottarna på att han förmodligen är i någon slags trotsålder som alla tonåringar drabbas av. För inte kunde det väl bero på att jag var väldigt skittråkig att umgås med?!

Väl hemma så satte jag mig framför datorn för att leta musik. Jag har nämligen fått för mig att det vita luddet ska få köra lite freestyle. Och då behöver vi en passande låt. Jag hittade faktiskt en som tyckte passade och sedan fick jag hjälp av lillmatte att lära mig Audacity. Och här någonstans började det dåliga humöret lägga sig lite.

Efter lite musikanalys så klurade vi ut vilka tricks han skulle göra. Och sedan var det bara att börja öva. Och nu. Nu blev jag på väldigt gott humör. För jösses som han gick igång det vita luddet. Han verkligen älskar det här med kedjor av tricks. Det var länge sedan jag såg honom så i gasen och så fokuserad på uppgiften. Älskade lilla vita trasselludd. Nu ska vi se om vi lyckas få till ett program. Och om jag skulle våga ställa upp på en tävling.

Kanske finns någon som läser den här bloggen som kan ge mig lite freestyletips?

Här är en film på några kedjade tricks som vi gjorde för två år sedan.

 

6 thoughts on “Om att ha en dålig dag

  1. Klart att ni ska ut på freestylebanan! Det behövs fler russlar där 😉 Håll dig till ett par (5-6) trick och rörelser som du känner att han verkligen är trygg med och bygg ett program med fint flyt och diskreta tecken 🙂

    • Du är ju en stor förebild för mig Malin! Det är ju just det där med fint flyt och diskreta tecken som är väldans svårt tycker jag. Ditt program som du och Toby körde sist var ju sååå fint. Vill också kunna det du kan. 🙂

Kommentera

