Om att inte gilla läget

Då var det dags för den årliga snödepressionen. Den kom i fredags tillsammans med snön som drog in här. Så fruktansvärt meningslöst med en massa snö. Eftersom de varande på radion om att det skulle bli problem i trafiken pga snön så bestämde vi oss för att ställa in resan till Öland som vi planerat sedan länge. Och som jag har längtat. Vi har inte varit där sedan nyår. Och nu ville jag verkligen dit för att kunna träna RC. Men så blev det alltså inte.

När jag sedan vaknade på lördags morgonen så ser jag att det svarta luddets högra öga är svullet, rött och irriterat. Eftersom han har näthinneavlossning på det ögat så blev jag livrädd för att det blivit en blödning i ögat. Så snabbt iväg till veterinären med honom. Tack och lov var det bara en vanlig ögoninflammation. Så lite ögondroppar med kortison och antibiotika ska råda bot på det på en vecka.

Den snön som kom i alldeles för stora mängder under fredagen började så smått smälta under helgen vilket gör att ludden blir hur smutsiga som helst när vi är ute. De måste in i duschen varenda gång vi har varit ute. Och eftersom jag är lat så blir det inte några extra, små, korta träningspass i trädgården. Utan är vi ute så är vi ute en ordentlig runda där de får smutsa ner sig bäst dom vill, men för övrigt blir det bara korta kopplade rundor. Aptråkigt!

Men eftersom snön är på upphällningen tänkte jag att jag skulle upp och träna en liten sväng på klubben idag på eftermiddagen. Tänkte träna på lite slalomingångar. Hittade de här övningarna som såg lagom kul ut.

Men det gick ju så klart åt pipsvängen. För när jag kom upp till klubben såg det ut så här.

Ibland undrar jag om jag är helt korkad. Vad hade jag liksom förväntat mig? Sol, +15° och grönt gräs?! Klubben ligger på andra sidan stan, inte i Italien! De där hindren var liksom ingen idé att börja försöka flytta på. Utan vi fick improvisera och träna på det som det stod. Ett och annat av det vi tränade på gick bra men mycket gick åt skogen. Slalom till exempel. Fattar inte riktigt hur jag tänkte. Hemma i trädgården kör vi just nu med bågar och det funkar bra. Men jag hade inte tagit med mig bågarna till klubben och det var snorhalt i snön. Ändå får jag för mig att träna på det! Och blir till och med lite irriterad när han hoppar ur sista porten. Not so smart!

Nej, nu får gärna den här snön försvinna på riktigt och så lite blåst på det så det blir torrt. Kan även leva med lite minusgrader ett tag till bara det är barmark. Trodde för någon vecka sedan att jag nog skulle klara mig från snödepressionen i år. Men tydligen inte. Och nej, jag gillar inte läget!

Kommentera

