Om konsekvenserna av att hamna på fel sida sträcket

Usch vad jag går runt och oroar mig nu för tiden. Det svarta luddet ger mig magknip. Nästan varenda dag mäter jag honom. Och en del dagar känner jag mig väldigt tillfreds med att han är en svensk medium. Men andra dagar känner jag mig inte alls lika övertygad om det. Om han blir inmätt som large känns det som att hela världen kommer rasa samman. Hur sjutton ska vi kunna tävla då? Visst i klass 1 kanske det funkar med hopphöjden men sedan……

Det känns verkligen förfärligt om han blir inmätt att tävla i large. Han älskar att träna agility och jag har svårt att tro att det kommer kännas lika roligt för mig att träna när det inte finns något mål att sträva mot. Jag är en tävlingsmänniska som behöver utmaningar för att trivas. Tänk om allt vi har kämpat och jobbat för kommer vara förgäves på grund av en ynka millimeter. Om han legat på gränsen mellan small och medium hade jag inte oroat mig alls. Men att hoppa 20 cm över sin egen mankhöjd och tävla mot übersnabba BC känns faktiskt helt hopplöst. Nej, blir det så, så blir det nog ingen tävlingskarriär för oss. Och jag bryter redan nu ihop av den tanken.

Mitt fina, duktiga svarta ludd. Tänk om vi inte får komma ut på banorna och kämpa tillsammans. 😦

7 thoughts on “Om konsekvenserna av att hamna på fel sida sträcket

  1. Sofia !!!! Det kommer att ordna sig !!! Medium ser han ut som o skulle det ”skita” sig så tror jag det är meningen att vi ska träna rallylydnad o där tror jag personligen att ni snart skulle vinna SM – kram från oss till er

  2. Ååå nej jag förstår precis dina tankegångar håller verkligen tummarna för att han sätter sig i kroppen pch klarar medium gränsen han ser då inte ut som nån large hund Kram

  3. Du han ser ut som en medium o du har ju tränat honom ställa upp, som på utställning med bakbenen bakom sig o inte under sig ;)) Hoppas för er skull han är o blir medium ;))
    Karin

Kommentera

