Om sportlov

Här hos är det sportlov den här veckan. Fast de tre i familjen som har sportlov verkar ha missuppfattat det hela. Det verkar mer som de har sovlov. Men jag och det svarta luddet inledde i alla fall den här veckan med ett agilityläger. Och man skulle kunna säga att vi faktiskt har sportat så det räcker och blir över till hela familjen.

Vi var i Hässleholm i Agilityfabriken och gick kurs för Kristina Myrefelt och Jonas Erlandsson. I höstas när kursen kom ut var jag lite tveksam till om jag verkligen skulle gå den. Det svarta luddet är ju inte så gammal, så två dagars intensivt kursande med övernattning kändes lite too much. Så medan jag funderade så han kursen bli full. Men eftersom det var så stor efterfrågan på kursen så sattes det in ett extra kurstillfälle och då bestämde jag mig för att slå till. Jag har gått kurs med det vita luddet för två år sedan i deras regi och tyckte det var en så rolig grej och förstås även lärorikt. Så jag tänkte att om inte annat så får jag i alla fall en kul upplevelse.

Men oj vad det svarta luddet imponerade på mig i helgen. Det var först på söndagen sent på eftermiddagen som hans hjärna slutade fungera. Och visst tog det längre tid för oss att få till övningarna än vad det tog för de mer rutinerade ekipagen som var med i vår grupp. Men väldigt mycket fixade han. Och om jag ska vara helt ärlig så hade han säkert fixat ännu mer, ännu snabbare om jag hade varit bättre på att visa honom.

Och det var så mycket trevlig folk med på kursen. Vi satt uppe länge på lördags kvällen eller snarare natten. Och som vi skrattade. Agilityfolk är baske mig ett roligt folk. 🙂

Här kommer filmen på det vi gjorde i helgen. Satte vår första Japan och Whiskey turn minsann. 🙂

4 thoughts on “Om sportlov

  1. Vad duktig han är! Ser superfint ut. 🙂 Jag är lite nyfiken på vad det är för program du använder när du redigerar dina filmer? 🙂

Kommentera

