Om att vara stolt

Jag vet att det är fult att skryta. Så jag får kanske ta fram skämskudden efter att jag har publicerat det här inlägget.

Men jag är så stolt och förundrad över mitt svarta ludd. Jag får nypa mig själv i armen och påminna mig om att han faktiskt inte är så gammal. Han har precis fyllt ett och ett halvt år och är i mina ögon redan jätteduktig. Idag när vi tränade så satte han tex svåra slalomingångar, han klarar att fortsätta jobba trots att det kommer en annan hund som han gillar att leka med inspringande mitt under träningen. Och han blir tokarg på mig när jag trillar och inte sköter mitt jobb. 😀

Så jag tycker han är fantastisk och jag ser så mycket fram emot att snart ge oss ut och tävla. Inte för att jag tror att vi kommer vara bäst utan för att vi har så himla roligt ihop när vi tränar och jag ser fram emot att få känna på tävlingsnerverna. 🙂

4 thoughts on “Om att vara stolt

  1. Något du inte får glömma är att det inte bara är han som är riktigt grym – det är faktiskt DU som har tränat honom! Och inte behöver man vara så jäkla skämmig om att ni gör ett bra jobb! Sträck på dig! Och en sista sak – nog fasen kommer ni vara bäst! Vilket inte gör det mindre roligt 😀

Kommentera

