Om att överträna

Den här helgen är det långhelg och tävlingsfritt. Så vi passar på att åka till Öland och njuta. Vi har inte varit här sedan påskhelgen. Tror knappast det har hänt de sista 10 åren att vi inte varit här mer under våren.

Jag och det svarta luddet har passat på att köra ett klass 1 marathon. Det vill säga jag bygger upp en klass 1 bana kör den en gång och sedan bygger vi om den igen. Målet är att sätta den på första försöket. Misslyckas det så får jag lov att göra om tills vi sätter hela felfritt. Vi har hittills byggt 6 olika klass 1 banor, och 4 har vi lyckats sätta på första försöket.  Målet med den här träningen är att jag ska våga lita på att vi faktiskt kan sätta en klass 1 bana på första försöket. Men också att jag ska bestämma mig för vilka byten jag ska göra var, utan att bli så osäker och velig om jag tänker rätt. Och så vill jag träna det svarta luddet på att hålla ihop sitt huvud genom 20 hinderpassager utan att tappa fokus och verkligen lyssna på mina signaler. Ibland tror jag faktiskt att han lär sig banan när vi kör samma flera gånger. Så för att inte hamna i den fällan bygger jag om istället. De flesta banor räcker med att flytta något hinder och välja en annan väg så slipper man bygga om så mycket.

Så här ser vårt marathon ut. Lite RC-träning slängde vi in också. 🙂

4 thoughts on “Om att överträna

  1. Jag har fortfarande aldrig satt en bana på första försöket på träning. Haha! Men tio nollor på tävling i alla fall! Galet när man tänker på det ju! Vi har nollar tio banor på första försöket. Ever! 🙂

Kommentera

