Om att tävla med en galenpanna

Nu är festen i full gång. Guldagilityn startade idag. Om man ska ge sig på att försöka beskriva det så är nog en festival det närmsta jag kan komma att tänka på. Och man blir liksom starstrucked, för åt vilket håll man än vänder huvudet så dyker den ena agilitystjärnan efter den andra upp. Och det är så häftigt! Sedan finns ju så klart alla vi vanliga dödliga där också och stämningen är så härlig. 🙂

Vi kommer köra två lopp om dagen under tre dagar. I dag har vi genomfört 2 av de här 6 loppen. Banorna som vi har sprungit på har varit underbara. Hoppklassen hade Lojs ritat och agilityklassen Andreas Silfverberg. Jag älskade dom. Fina linjer, flytiga men ändå lite handlingskrävande. Och inga raksträckor från hell. 😉

Att tävla med det svart luddet är lite som när man var tonåring och var på disco. Man går ut på dansgolvet med en snygg kille, man gör sitt bästa för att han ska hålla ögonen på bara mig. Men plötsligt virvlar det förbi ett gäng hormonstinna kompisar till den killen och då är magin som bortblåst. Plötsligt dansar vi inte längre tillsammans utan han fladdrar iväg ett tag. Men så kommer han på att visst ja, jag dansade ju med den där snygga bruden och så är magin tillbaka igen. Så ungefär är det att tävla med det svarta luddet. Lite då och då har vi magi och är som ett på banan men plötsligt bryts magin och jag dansar själv en stund. De flesta män blir ju bättre på det där med att dansa färdigt när de blir äldre. Jag hoppas innerligt att detsamma gäller för hundar. 🙂

Men trots ofokus och fladder i dag så tror jag att vi var det gladaste paret på banan. Det svarta luddet älskar verkligen alltihopa och jag kan inte låta bli att bli glad av honom trots att vi är ständigt diskade.

Kolla själva! Så här glad och tokig är han hela tiden. ❤

IMG_5401

Kommentera

