Om en födelsedag

I går fyllde jag år. 42 stycken. Det gjorde inte ont någonstans att fylla så pass många år. Jag hade nämligen fixat en födelsedags present till mig själv. Två timmars privatlektion hos Jenny Damm tillsammans med bästa träningskompisen Mia. Däremot så gör det ont lite varstans i dag. 😉 Jenny är en fantastisk instruktör. Hon ger så mycket av sig själv. I går dök dessutom hennes vapendragare Nettan upp. Det gjorde inte träningen sämre! Tack Nettan för pratstunden, du har verkligen en massa kunskaper som jag försöker suga åt mig av. För er som inte träffat Nettan och Jenny kan jag säga att det är ingen slump att de har så stora framgångar på banorna runt om i världen. Det här är två kloka personer med båda fötterna på jorden. Ödmjuka och trevliga är de dessutom. Väldigt lätt att gilla de där två. 🙂

Tiden gick så snabbt. Det jag framför allt tar med mig hem den här gången är känslan av att det svarta luddet och jag har utvecklats massor sedan vi var hos Jenny för första gången för ganska exakt ett år sedan. Men det hemska är att Jenny fortfarande få tjata på mig om samma enkla saker. Hur svårt kan det vara att hålla ner handen och inte vifta upp i luften med den? Tur hon har humor. Hennes slutsats var att jag behöver inte säga det lika ofta längre. 😀 Så det gå ju verkligen framåt med stormsteg. 😉

Nästa gång vi åker till Lotushallen blir  den 29/11. Då är det Lotuscupen. Ska bli kul att få träna på att tävla inomhus.

Här är en liten sammanfattning av vad vi gjorde i går.

2 thoughts on “Om en födelsedag

Kommentera

