Om att räkna statistik

Oj, oj, oj vad det var länge sedan jag var aktiv här inne. Men nu har lusten att skriva infunnit sig igen. 🙂

Det har gått ganska bra för mig och det svarta luddet på de tävlingar vi varit ute på hittills i år. Vi har nu lyckats plocka ihop 5 hopp- och 3 agilitypinnar. Det betyder att vi nästa vecka ska debutera i klass 2 på Guldagilityn. Pirrigt men framför allt kul!

Jag roade mig för ett tag sedan att räkna lite på hur många procent nollade lopp vi gjort under den här säsongen och hur många procent vi gjorde under förra året. Om vi börjar med förra året så lyckades vi nolla 4% av alla våra lopp. I år har vi hittills nollat 26%. Även om 26% inte är bättre än vart fjärde lopp så är jag grymt nöjd med den utvecklingen. Kul att fundera på vad som är anledningen. Är säkert massor med faktorer som tillsammans har lett fram till det.

Ska bli kul att se om vi lyckas hålla i det här även när vi tävlar klass 2. Det vore ju inte orimligt om statistiken sjunker lite med tanke på att banorna blir svårare.

 

Lämna en kommentar