Om Summer Camp 2015

Nyss hemkommen från årets Summer Camp för Jenny Damm och Zeljko Gora. Precis som förra året älskade jag varje minut av det.

Jag kände verkligen att det hänt massor i vår utveckling under det här året som gått. Och på sätt och vis fick jag nog ut mer av lägret i år jämfört med förra året. De andra ekipagen som var med på kursen var grymt duktiga. Det är lärorikt även att titta på och höra var Jenny och Zeljko har för åsikter om hur även de kan förbättra sin handling.

Vi jobbade massor med att jämföra tiden på olika vägval i banans delar. Det är helt otroligt hur mycket tid man kan tjäna genom att välja rätt väg. Det intressanta var att det ofta var den långa vägen som var snabbast. Där kunde hundarna behålla farten istället för att bromsa in och sedan gasa på igen. Men givetvis fanns det undantag. Ibland var kortaste vägen effektivast. Har inte lärt mig helt ännu i vilka situationer jag ska välja det ena eller det andra. Hoppas på att den förståelsen har ökat till nästa år. 🙂

Kan varmt rekommendera Summer Camp om du vill utveckla din handling och din förståelse för vägval i en bana.

Lämna en kommentar